Consoles

Gamers Waren Verrast Door De Onthulling

Nintendo verraste gamers en investeerders in januari toen het de accessoires onthulde, en aandelen van het in Kyoto gevestigde bedrijf sprongen met een optimisme van 10 jaar hoog, de kleurrijke kartonnen gadgets zullen de aantrekkelijkheid van de Switch vergroten. Het bedrijf heeft zijn leveranciers niet publiekelijk bekendgemaakt, hoewel speculatie wijdverbreid is in Japan. Op www.console4fun.nl kun je gemakkelijk kijken naar alle specificaties.

Ook Nintendo Had Aandelen

Aandelen van de kartonnen maker Ohmura Shigyo Co. zijn in januari meer dan verviervoudigd nadat verschillende blogs gespeculeerd hadden dat het de fabrikant achter Labo was.Vertegenwoordigers voor Nintendo en Rengo weigerden commentaar te geven, terwijl Ohmura niet reageerde op verzoeken om commentaar. Rengo-aandelen stegen met 1,5 procent, waarmee een eerdere daling werd gekeerd. Het aandeel van Ohmura Shigyo daalde met 4,1 procent.

De Switch Kan Op Een Televisie Worden Aangesloten

De Switch, die voor ongeveer € 300,- wordt verkocht, is in wezen een tablet die kan worden aangesloten op een televisie of onderweg kan worden afgespeeld. Het wordt geleverd met twee afneembare controllers die vol zitten met sensoren, waaronder infraroodcamera’s en geavanceerde vibratiemotoren. Nintendo’s vorige console, de Wii U, viel ver achter op concurrerende producten van Sony Corp. en Microsoft Corp., maar de hybride aanpak van de Switch heeft duidelijk gemaakt dat gamers op zoek waren naar een nieuw soort apparaat.

De Prognose Voor De Verkoop Van De Switch Is Verhoogd

Het bedrijf heeft in februari de prognose voor de verkoop van Switch hardware voor de huidige periode verhoogd naar 15 miljoen, een stijging ten opzichte van de oorspronkelijke schatting van 10 miljoen. Nintendo-president Tatsumi Kimishima zei tegen eind maart 2019 ongeveer 37 miljoen exemplaren te verkopen en zei dat de verkoop van Switch zo ver gevorderd is dat de Wii, de best verkopende thuis console uit de geschiedenis, nog steeds in de lift zit.

Nintendo Weet Zich Te Onderscheiden

Nintendo heeft zichzelf onderscheiden door te focussen op fysieke manieren om te communiceren met games in een markt waar het merendeel van de inkomsten wordt behaald door op een smartphone scherm te tikken. De beweging van Labo weerkaatst de Wii tien jaar geleden, wat het publiek verbreedde voor Nintendo’s producten door zowel kinderen als grootouders te laten swingen op controllers en virtueel te tennissen en te bowlen.